A hírlevél egy olyan kommunikációs eszköz, amely lehetővé teszi a vállalkozások és szervezetek számára, hogy közvetlenül eljuttassák üzeneteiket az érdeklődök vagy ügyfelek részére e-mailben. Ez még a mai napig is egy nagyon hatékony módja a kapcsolattartásnak és az új ügyfelek szerzésére is tökéletes megoldás lehet.
A következő lépésekből áll a hírlevél működése:
1. Feliratkozás
Az emberek saját döntésükből adódóan iratkoznak fel egy adott vállalkozás hírlevelére. Ez általában a cég weboldalán történik, de történhet közösségi oldalakon keresztül is. A feliratkozáshoz általában az e-mail címüket és a keresztnevüket szokták megadni és hozzájárulnak ahhoz, hogy rendszeres e-maileket küldhessenek neki a legfrissebb hírekről, ajánlatokról. Biztos vagyok benne, hogy Te is találkoztál már ilyennel egy-egy weboldalon!
2. Tartalomkészítés
A hírlevél működtetője (a vállalkozás) tartalmakat készít a feliratkozók számára. Ezek a tartalmak lehetnek különböző információk, hírek, újdonságok, ajánlatok, kedvezmények. A fantáziára van bízva, hogy mit küld ki a hírlevélben. A legfontosabb, hogy ez a tartalom a feliratkozó számára releváns és értékes legyen, amely érdeklődést vált ki belőle.
3. Célzott kiküldés
Az elkészült hírlevél a feliratkozó e-mail címére kerül kiküldésre. Ez egy automatizált folyamat, amit előre állítunk be, így nem egyesével kell megírni minden egyes e-mailt. Ennek köszönhetően egy időben rengeteg e-mailt vagyunk képesek kiküldeni, ami rengeteg elérést is biztosít egy időben. Van lehetőségünk szegmentálni a feliratkozókat, így különböző célcsoportoknak is képesek vagyunk hírlevelet küldeni, ezzel tudjuk biztosítani, hogy minden feliratkozó az érdeklődési körének megfelelő tartalmat kap.
4. Nyomon követés és elemzés
A hírlevélküldő szoftverek lehetővé teszik a kiküldött e-mailek nyomon követését és elemzését. Itt láthatjuk az e-mail megnyitási arányokat, kattintási arányokat, kik vásároltak az e-mailnek köszönhetően stb stb. Ezeknek az adatoknak köszönhetően tudjuk értékelni a kampányt és optimalizálni az üzeneteket.
Természetesen a hírlevél sikerességét sok minden befolyásolhatja. A legfontosabb tényező a relevancia, hiszen ha a feliratkozó nem az érdeklődési körének megfelelő tartalmakat kap, akkor nem fogja megnyitni és olvasni az üzeneteket. Emellett fontos szerepet játszik a hírlevél időzítése és mennyisége is. Ki kell tapasztalni melyik nap, mikor a legaktívabb a közösség, illetve hogy mi a megfelelő e-mail mennyiség amit küldhetünk. Túl sok és túl kevés sem jó.
Összefoglalva a hírlevél tökéletes választás egy vállalkozás és egy érdeklődő/vásárló szempontjából is. A vállalkozás képes lesz bármikor elérni a feliratkozóit és a megfelelő bizalmat kialakítva vásárlóvá konvertálni őket, a feliratkozó pedig könnyen értesülhet a kedvenc cége/márkája legfrissebb ajánlatairól.