Manapság ha valamit szeretnénk megvásárolni, akkor ahhoz kétféle opciót választhatunk. Vagy elmegyünk az adott üzletbe és megvesszük azt a bizonyos terméket, vagy egy kényelmesebb és talán egyszerűbb módot választunk, amikoris online megrendeljük. Pontosan ilyenkor látogatunk el az üzletek webshopjaira, ahol szinte az egész paletta szolgálatunkra áll. Ebben a cikkünkben megnézzük, hogy mi is igazából a webshop, milyen előnyei vannak, és ha vállalkozó vagy, akkor miért van szükséged egy webshopra.
A webshop tehát egy olyan online platform, ahol a vállalkozások termékeiket, vagy éppen a szolgáltatásaikat értékesítik.
Minden webshop rendelkezik keresővel, így ha pontosan tudjuk, hogy mit is szeretnénk megvásárolni, akkor a kis nagyító hatalmas segítséget nyújthat, hisz ezzel sok időt spórolunk meg. Ehhez társul az, hogy a webshopnak egy könnyen érthető navigációval kell rendelkeznie, ami nem csak a keresést foglalja magába, hanem az alapvető felhasználást is. Tehát például könnyen értelmezhető, hogy mit hol találunk. Ha megtaláltuk a megfelelő terméket vagy szolgáltatást, akkor azt virtuálisan kosárba helyezzük, és vagy folytatjuk a böngészést és vásárlást az adott oldalon, vagy rögtön ”elmegyünk” a virtuális pénztárhoz, és fizetünk.
A legtöbb webshopon a termékeket, vagy szolgáltatásokat lehet értékelni, sőt akár kommentet is fűzhetünk hozzá, ezzel a szolgáltató munkáját is segítjük, másrészt a leendő vásárlók se fognak már teljesen vakon vásárolni.
Amit még nagyon fontos megemlíteni, hogy egy webshopnak kiválóan kell megjelennie. Ezt nevezzük webdesignnak. Mellesleg emellé társul az a tényező, hogy az adott webshopnak reszponzívnak kell lennie, ami itt azt jelenti, hogy nem csak számítógépes felületen fut jól, hanem akár telefonon és tableten is. Ez azért fontos, mert nagyon sok olyan vásárló van, aki olyan helyről rendel, ahol épp nincs nála a laptopja, hanem csak a telefonja. Így, ha a webshop kitűnően fut a mobilos felületen, akkor azzal a vásárlóban egy pozitív benyomást kelthetünk, hisz megfordul benne, hogy ”azta, ez a webshop bármin működik!”. Röviden, és egyszerűen így épül fel egy webshop.
A webshopok számos előnnyel rendelkeznek, amelyek fontosak a vállalkozások és a vásárlók részére is. Előbb nézzük, miért előnyös, ha egy vállalkozás webshoppal rendelkezik. Ami talán először eszünkbe juthat, hogy egy ilyen felület nyithatja meg azt a lehetőséget, hogy a globális piacon is terjeszkedni kezdjen a vállalkozásunk. Ennek köszönhetően pedig a cégek megnyithatják a virtuális boltjaikat a világ potenciális vásárlói előtt, ezzel növelve a bevételt és a piaci részesedést. Másrészt egy olyan hatalmas előnyhöz vezet a webshop, amely nagy segítség lehet egy cég pénzügyeiben. Ez pedig nem más, mint a költséghatékonyság. Csak bele kell gondolni, mi mindent nem kell kifizetni egy webshopnak köszönhetően. Ilyen például, hogy nem feltétlen szükséges egy fizikai boltot üzemeltetni, annak bérleti díját, üzemeltetési költségeit fizetni, másrészt alkalmazottakat se kell fogadni az eladásokhoz.
Mint ahogy említettük, a vásárlók is számos előnyhöz jutnak, ha egy webshopon keresztül vásárolnak. Szó volt arról is, hogy bármikor és bárhol vásárolhatunk, pár kattintással, ami sokkal kényelmesebb, mintha az adott üzlethez el kéne utazni. A kívánt termékeket összehasonlíthatjuk, elmenthetjük későbbre, sőt, akár online le is foglalhatjuk! A keresési lehetőségeket kihasználva nem csak egy adott termékre, vagy névre kereshetünk rá, hanem szűrőket is állíthatunk be a kereséskor, ezzel időt spórolva. Ilyen szűrők lehetnek például a márkák, árak, megjelenés ideje, elérhető-e a termék, ruhák esetében a méret, szín, típus stb. is szóba jöhet. Ami a vásárlók számára talán az egyik legfontosabb, az a biztonságos fizetés. Azonban nincs ok az aggodalomra, hisz ha megbízható helyről rendelünk, akkor az adott webshop egy biztonságos fizetési módszert fog alkalmazni. Mellesleg a vásárló adatait is bizalmasan kezelik. Fizetés után a megvásárolt termék pedig kiszállításra kerül egy futárcég segítségével.